Opublikowano 13-04-2023

FEDERA SIĘ ZMIENIA – REBRANDING FUNDACJI

FEDERA – największa i najstarsza organizacja pozarządowa w Polsce, działająca na rzecz praw zdrowotnych i reprodukcyjnych, przeszła przez kompleksowy proces rebrandingowy, który przeprowadziła Lotna – agencja kreatywno-brandingowa.

Już od ponad 30 lat działamy na rzecz sprawiedliwości reprodukcyjnej. Nasz praca ewoluuje, zmieniają się problemy, tematy, którymi się zajmujemy, wiek osób, którym pomagamy. Zmienia się świat wokół nas. Uznałyśmy więc, że i my musimy się zmienić. Dostosować bardziej do oczekiwań młodszych oraz bardziej skupić na budowaniu naszego wizerunku – mówi Krystyna Kacpura, Prezeska Zarządu Fundacji.

Chcieliśmy profesjonalnej zmiany, dlatego o pomoc poprosiliśmy agencję Lotna, która od lat zajmuje się brandingiem. Lotna podjęła się wyzwania. Po miesiącach wspólnej pracy warsztatowej i miesiącach intensywnej pracy kreatywnej możemy zaprezentować nasze nowe oblicze – dodaje Kacpura.

Współpraca z FEDERĄ była dla nas przyjemnością, ale też sporym wyzwaniem. Fundacja nie sprzedaje produktu, który możemy wpisać w konkretny segment rynku i dostosować do konkretnej grupy docelowej – mówi Anita Kamila Sochacka, współwłaścicielka agencji.

FEDERA to idea, wartości i realna pomoc, które musimy pokazać w taki sposób, aby przekaz dotarł do bardzo szerokiej grupy docelowej i aby przez każdą został właściwie zrozumiany – dodaje Piotr Flis, współwłaściciel agencji.

– Działamy na wielu polach – jesteśmy tam, gdzie potrzebna jest nasza pomoc i wiedza. W szpitalach, gabinetach lekarskich, na salach sądowych, w studiach telewizyjnych oraz w salach konferencyjnych na całym świecie. Dzięki nowemu wizerunkowi, będziemy w stanie lepiej komunikować skalę naszej działalności oraz pokazywać problemy, które codziennie rozwiązujemy – dodaje Kacpura.

Odświeżony wizerunek Fundacji to nowy znak, tożsamość wizualna oraz strategia komunikacji, które spaja główne hasło Fundacji FEDERA – „Zawsze po Twojej stronie”.

– Hasło jest esencją naszej działalności. Stajemy w obronie pokrzywdzonych i wszystkich tych, którzy walczą o prawa do decydowania o swoim ciele oraz swojej seksualności. Pomoc drugiemu człowiekowi była dla nas zawsze najwyższym dobrem, dlatego nie jesteśmy w stanie wyobrazić sobie lepszego komunikatu, który będzie towarzyszyć nam podczas dalszej działalności – komentuje Kamila Ferenc, Wiceprezeska Zarządu Fundacji.

Idea i wygląd nowego logo FEDERA zostały oparte na połączeniu charakterystycznych dla marki motywów – pierwszej litery nazwy Fundacji, symbolu kobiety oraz symbolu oznaczającego pomoc, również medyczną. Komunikacja FEDERY skupiała się będzie na człowieku – jego emocjach, problemach, działaniach, marzeniach i codzienności. To na ludziach i ich problemach skupia się właśnie praca Fundacji.

Proces rebrandingowy FEDERY to zmiana w kierunku większej uniwersalności i inkluzywności. Identyfikacja będzie stosowana na każdej płaszczyźnie działalności Fundacji – w świecie cyfrowym i fizycznym, w materiałach drukowanych i kampaniach. Nowe zasady pomogą lepiej i skuteczniej komunikować sukcesy fundacji w Polsce oraz na arenie międzynarodowej.

Skip to content