GRAFIK TELEFONU ZAUFANIA NA BIEŻĄCY MIESIĄC

 

Telefon Zaufania działa przy FEDERZE od 12 listopada 1991 roku.

Dyżury odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach 16:00-20:00 (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych) pod numerem 22 635 93 92. Rozmowy są poufne i nie obowiązują na nie zapisy. W ramach Telefonu Zaufania porad udzielają:

  • ginekolożki
  • farmaceutki
  • położne
  • psycholożki
  • edukatorki seksualne Grupy PONTON

Pracownicy Telefonu Zaufania to wykwalifikowani specjaliści, którzy są szkoleni w zakresie udzielania pomocy emocjonalnej i psychologicznej. Osoby dyżurujące nie oceniają ani nie krytykują osoby dzwoniącej, a jedynie słuchają i oferują wsparcie lub konsultację. Naszym celem jest przede wszystkim zapewnienie informacji i wsparcia w zakresie zdrowia reprodukcyjnego wszystkim osobom, które się do nas zgłoszą.


CZERWIEC 2024

3

poniedziałek

EDUKATORKA SEKSUALNA/PSYCHOLOŻKA

4

wtorek

GINEKOLOŻKA

5

środa

EDUKATORKA SEKSUALNA

6

czwartek

PSYCHOLOŻKA

7

piątek

EDUKATORKA SEKSUALNA

     

10

poniedziałek

GINEKOLOŻKA

11

wtorek

PSYCHOLOŻKA

12

środa

FARMACEUTKA

13

czwartek

EDUKATORKA SEKSUALNA

14

piątek

EDUKATORKA SEKSUALNA/PSYCHOLOŻKA

     

17

poniedziałek

POŁOŻNA

18

wtorek

EDUKATORKA SEKSUALNA/PSYCHOLOŻKA

19

środa

FARMACEUTKA

20

czwartek

PSYCHOLOŻKA

21

piątek

EDUKATORKA SEKSUALNA

     

05

środa

GINEKOLOŻKA

25

wtorek

EDUKATORKA SEKSUALNA/PSYCHOLOŻKA

26

środa

EDUKATORKA SEKSUALNA

27

czwartek

POŁOŻNA

28

piątek

EDUKATORKA SEKSUALNA/PSYCHOLOŻKA

Ginekolożki odpowiadają na pytania z zakresu:

  • antykoncepcji
  • antykoncepcji awaryjnej
  • dostępu do bezpiecznej i legalnej aborcji bez względu na powód
  • interakcji między produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi
  • planowania ciąży
  • ciąży
  • porodu
  • poronienia
  • badań prenatalnych
  • profilaktyki i leczenia chorób narządów kobiecych
  • menopauzy
  • problemów z płodnością

Farmaceutki odpowiadają na pytania z zakresu:

  • antykoncepcji
  • antykoncepcji awaryjnej
  • dostępu do bezpiecznej i legalnej aborcji bez względu na powód
  • interakcji między produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi
  • dostępnych zamienników produktów leczniczych i wyrobów medycznych
  • przechowywania produktów leczniczych i wyrobów medycznych
  • przeciwwskazań dot. stosowania produktów leczniczych i wyrobów medycznych
  • skutków ubocznych stosowania produktów leczniczych i wyrobów medycznych

Położne odpowiadają na pytania z zakresu:

  • planowania ciąży
  • ciąży
  • porodu
  • połogu
  • poronienia
  • opieki okołoporodowej
  • antykoncepcji
  • antykoncepcji awaryjnej
  • dostępu do bezpiecznej i legalnej aborcji bez względu na powód
  • interakcji między produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi

Psycholożki udzielają wsparcia w zakresie:

  • kryzysów emocjonalnych
  • psychoedukacji
  • trudności doświadczanych przez osoby w ciąży
  • trudności doświadczanych przez osoby po przerwaniu ciąży
  • problemów w relacjach
  • przeciwdziałania przemocy seksualnej
  • określania i stawiania granic
  • tożsamości i samoakceptacji
  • trudności doświadczanych przez osoby ze społeczności LGBTQIAP+

Edukatorki seksualne odpowiadają na pytania z zakresu:

  • dojrzewania
  • antykoncepcji
  • antykoncepcji awaryjnej
  • szans na zajście w ciążę
  • seksualności
  • infekcji przenoszonych drogą płciową
  • przeciwdziałania przemocy seksualnej
  • określania i stawiania granic
  • tożsamości i samoakceptacji
  • trudności doświadczanych przez osoby ze społeczności LGBTQIAP+

Reagując na potrzeby zainteresowanych osób, przynajmniej raz w miesiącu odbywa się dyżur edukatora seksualnego. Dzięki temu osoby, które czują się bardziej komfortowo podczas rozmowy z mężczyzną, również mogą skorzystać z poradnictwa z zakresu edukacji seksualnej.

One thought on “GRAFIK TELEFONU ZAUFANIA NA BIEŻĄCY MIESIĄC

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *