PORADNIK “PRAWA PACJENCKIE W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH” – SPRAWDŹ, JAK REAGOWAĆ NA NARUSZENIA

Często radzicie się nas w sprawach naruszeń praw pacjenckich – w przychodni, szpitalu, gabinecie lekarskim.
Postanowiłyśmy więc stworzyć poradnik pokazujący, jakie prawa Wam przysługują i jak reagować na ich naruszenia. Skupiłyśmy się zgodnie z naszą specjalizacją na zdrowiu reprodukcyjnym.

LINK DO PORADNIKA

Poradnik ma formę kieszonkową, więc możecie zabierać go ze sobą, gdy udajecie się do placówki medycznej, bo: #PrawaPacjenckieMaszJePrzySobie

W treści poradnika:

  • GDZIE ZNAJDZIESZ SWOJE PRAWA, czyli wykaz aktów prawnych, z których wynikają prawa pacjenckie i prawa do świadczeń zdrowia reprodukcyjnego.
  • NA CO SIĘ POWOŁAĆ, czyli konkretne prawa pacjenckie i konkretne przepisy.
  • KILKA ZŁOTYCH ZASAD, czyli o czym pamiętać, gdy ktoś łamie nasze prawa.
  • DRABINKA INTERWENCJI, czyli jakie kroki podjąć najpierw.
  • Q&A, czyli prawa pacjenckie w pytaniach i odpowiedziach.
  • INNE WAŻNE PORADNIKI, czyli gdzie znajdziesz więcej wskazówek.

WAŻNE: nasza kampania #PrawaPacjenckieMaszJePrzySobie nie jest skierowana przeciwko lekarzom/lekarkom, ale przeciwko systemowi, w którym łatwo jest naruszać prawa pacjenckie, a trudno tym naruszeniom przeciwdziałać. Mamy świadomość, że jest mnóstwo lekarzy, którzy przestrzegają prawa i są przyjaźni pacjentkom. Zdarzają się jednak i negatywne sytuacje, które chcemy rozwiązywać. Większa świadomość to lepsze relacje na linii pacjentka-lekarz.

Powiązane treści

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *